субота, 8. фебруар 2014.

SVE O MOJOJ ISHRANI

Zdravo :)



Danasnji subotnji post nece biti o kozmetici vec o mojoj ishrani i o tome kako se ja u sustini hranim,da li imam i zasto problema sa kilogramima i sta najvise volim da jedem.

Kao mala nikada nisam imala problema sa kilogramima ali sam u sustini bila krupna beba :) Uvek sam volela da jedem a takva je situacija i dan danas.Veliki sam hedonista i zaista uzivam u ukusnoj i lepo serviranoj i pripremljenoj hrani.Sa druge strane,jako sam izbirljiva i mnogo stosta ne volim da jedem.

Povrce jako volim da jedem kao i voce,u neogranicenim kolicinama ali samo u toku danas,uvece voce izbegavam jer nije dobro za dijetu i goji.Meso izbegavam.Ranije sam jela iskljucivo piletinu i curetinu kao i ribu,ali u poslednje 2 godine konzumiranje mesa sam svela na minimum.Riba je i dalje namirnica broj 1 na mom meniju.

Hrana koju strogo izbegavam i koju nikada ne jedem,tacnije vec 20 godina su mesne preradjevine,virsle,majonez,fast food,masna hrana.... Veliki sam ljubitelj zdrave hrane ali sa druge strane,slatkise obozavam.Nekada sam u velikoj dilemi,sta izabrati :)



Pocetkom 2012.godine sam primetila da sam pocela da se gojim.Ne mogu da kazem da sam se gojila sama od sebe,jela sam slatkise malo vise nego sto je trebalo,ali sam primetila da se cudno gojim.Kako sam u sustini skladno gradjena,kilogrami su se u vecini slucajeva skoncentrisali na butine i zadnjicu.Ovog puta je situacija bila drugacija pa sam primetila da se sav visak skoncentrisao na stomaku.Pocela sam da oticem,narocito stomak.Tog istog meseca,ciklus je izostao.Tada sam saznala da imam cistu na jajniku.

Moja borba sa kilogramima je pocela nakon same operacije,novembra 2012.godine.Kako sam pred samu operaciju i nakon nje poprilicno smrsala,terapija kojoj sam bila podvrgnuta me je dovela u fazu gde sam imala 10 kilograma viska,sa kojima se i dalje borim. Odmah nakon operacije svoju ishranu sam drasticno promenila.Napravila sam plan ishrane gde slatkisi vise nisu postojali kao ni meso.Meso sam potpuno samoinicijativno izbacila jer sam procitala dosta clanaka o tome da se ciste "hrane"mesom.Ishranu sam prilagodila svojim potrebama,jela sam puno voca i povrca,ali prvenstveno onog koje smanjuje nivo estrogena koji utice na stvaranje cisti na jajnicima,jela sam puno nemasne ribe,jogurta,meda i orasastih plodova.

U jednom periodu nakon oporavka sam uspela svoju liniju da dovedem u red ali nakon prestanka uzimanja terapije,pocela sam da se gojim.Sada,kada sam u potpunosti zdrava,moja ishrana je slicna kao i tada ali dosta raznovrsnija ali i dalje bez slatkisa.

Dorucak mi je najvazniji obrok,nikada ga ne preskacem.Sto se dorucka tice,tu ne eksperimentisem mnogo.Jedem ovsene pahuljice koje obozavam i koje mi jako prijaju i dugo me drze sitom.Pravim ih tako sto 3,4 kasike pahuljica potpim u jogurt i ostavim da odstoje pola sata da se u potpunosti smeksaju.Imam razne kombinacije sta u njih dodajem,nekada ih jedem sa malinama i bananom,nekada sa bananom i malo mlevenih oraha ili par seckanih badema,ponekad,narocito u zimskom periodu volim da ih jedem sa rendanom jabukom,malo badema i cimetom.Nekada kada sebi zelim da dam malo oduska,dodam i kasicicu meda.To u praksi izgleda ovako :)




Uzinam nakon dorucka i rucka i to nakon 3 sata od obroka,ako mi obaveze to dozvoljavaju.Najcesce izmedju obroka grickam voce i par badema.



Rucak se odvija na poslu tako da sve moram da nosim sa sobom.U sustini,od kako sam pocela da radim,tacnije vec 10 godina u jednoj malenoj ciniji kuvanu hranu nosim sa sobom.Pekare izbegavam,ali priznajem da volim dobre kifle :)

Rucak volim da je raznovrstan.S obzirom da ima vec par meseci kako sam belo meso vratila u ishranu,najcesce ga kombinujem sa barenim brokolijem,kupus salatom,paradajzom i krastavcem.Od mesa jedem samo belo meso,svinjetinu ,teletinu i slicna mesa nikada ne jedem niti volim.Ponekada volim da napravim svoju verziju kineske hrane pa obarim pirinac sa dosta zacina i napravim sargarepu i sve lepo pomesam.U letnjem periodu,dobar sir i sezonska salata su mi sasvim dovoljni.Pored ovoga,volim kupus,grasak,spanac...




Vecera se trudim da bude najlaganija od svih obroka i da sadrzi uglavnom proteine.Vecera bi trebala da bude najkasnije 3 sata pre odlaska na spavanje.U velikim kolicinama koznumiram Ella sir sa 0% masti i obozavam ga.Kako inace ne volim jake i masne sireve,vec ove blage i neutralne,bila sam presrecna kada sam ga pre vise od 6 godina otkrila.Od tada se nalazi u mojoj svakodnevnoj prehrani i stavljam ga u sve.Uvece u vecini slucajeva volim da pojedeme Ella sir sa tunjevinom i salatom,ako za rucak taj dan nisam jela meso,pojedem ga uvece sa povrcem.U Marketu Roda sam pronasla tortilje koje s vremena na vreme koristim umesto dvopeka. 
Unutra stavljam i belo meso sa povrcem,Ella sir sa kupus salatom,tunjevinu sa Ellom i salatu.Drzi me sitom a sa druge strane je i jako ukusno.


Bitna stvar koju zelim da napomenem je da kafu i cigarete nikada nisam konzumirala,te da su slatkisi moj jedini porok :) Unosim dosta tecnosti,volim limunadu,cedjenu pomorandzu i vodu.Leti pijem mnogo vise vode nego zimi,a zimi volim nezasladjene cajeve popt nane,kamilice i zelenog caja.
Takodje,sama sam naucila da pravim svoj zdrav hleb od integralnog,ovsenog i heljdinog brasna,tako da za sebe hleb vise ne kupujem.Gazirano ne volim i nikada ne pijem.O ovoj temi bih imala jos puno toga da kazem,ali mi trenutno vise nista ne pada napamet.Ako Vas bilo sta zanima,slobodno mi napisite u komentaru :)

I jedna lepa slika za kraj :)




Kakva je vasa ishrana i da li se hranite zdravo? :)


Do sledeceg posta,


KONSTANTINA

16 коментара:

  1. Pa ti se odlično hraniš! :)
    Ja sam kao dete bila baš mršava, da ne kažem neuhranjena... Onda sam od 11. do 16. godine imala idealnu kilažu, i od 17. počela da se gojim,počela sam da se prejedem i jedem previše nezdrave hrane. Sada imam 21 i od tada sam hiljadu puta mršavila i gojila se ( u šali kažem da sam i dodala i skinula 100 kg :) )Trenutno imam 15 kg viška, letos sam imala čak 22...Ne hranim se skroz zdravo, ali sam opet mnogo bolja nego ranije, idem na bolje :) Ne jedem mesne prerađevine, gazirano mrzim, sokove takođe ne volim posebno, moja najveća slabost su testa i slatkiši. Nadam se da ću do leta skinuti višak :)

    ОдговориИзбриши
  2. Sta jos doruckujes osim ovsenih?

    ОдговориИзбриши
  3. Preporučujem za doručak da u ovsenu kašu, pahuljice ili slično ubaciš i ovsene mekinje. Jednu do dve kašike. One su čudo! Potraži nešto o njima na internetu. :)
    Ja se vec godinama gojim i mršavim po 10 kg, ali mogu reći da je najbolje otići kod nutricioniste da vam on sastavi zdrav jelovnik, tj način ishrane. Tako ćete biti siti, a opet mršaviti.
    Ja sam trenutno u fazi mršavljenja, po ishrani dobijenoj od nutricioniste. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. U jednom periodu sam ih koristila,ali sam ih ne znam iz kog razloga potpuno zanemarila i izbacila iz upotrebe :) Hvala na preporuci :)

      Избриши
  4. Odličan post, i u pravo vreme da me dodatno motivišeš da nastavim sa svojim planom, jer takođe želim da poboljšam svoj organizam, i dovedem se u red.
    Ja imam cilj da skinem nekih 3-5 idealnih kilograma. Početkom godine sam počela intenzivno i redovno da vežbam, i promenila svoj pristup hrani. Sama spremam obroke, raspoređujem ih i nosim na posao kako bih izbegla peciva, nešto slično ovome što si napisala. Nisu samo kilogrami u pitanju i savršena linija, već ceo organizam, a okidač je bilo merenje i rezultati u kakvom je stanju moje telo. Kada su mi rekli da sa 25 godina imam metabolizam kao osoba od 38 godina, trgnula sam se. Nisu tu samo ishrana već i u proseku 3 sata sna, stres, posao, iznurivanje organizma i sve pod izgovorom: mlada sam, kad ću ako ne sad. Ali, radim na promenama i nadam se da će se vremenom stvari poboljšati, što i tebi želim.
    Još jednom super post!

    ОдговориИзбриши
  5. Moja ishrana je veoma slicna tvojoj..Za dorucak najvise volim voce u obliku frapea, vocne salate ili kikiriki puter sa tonus hlebom, uzina su mi uglavnom sirovi bademi,indijski, brazilski ili obicni orasi a za rucak belo meso,jaja ili riba uz neku salatu. Moji me uglavnom napadaju zbog toga jer misle da cu se razboleti ali ja sam primetila da bez mesa, mleka, gaziranog, masne brze hrane se bolje osecam. :)

    ОдговориИзбриши
  6. Sva sreća pa sam neposredno pre čitanja jela :D

    Odličan ti je izbor, mada je moj mnogo drugačiji. Pored povrća i slatkiša, meni su primat proteini. Najčešće doručkujem jaja kada sam u normalnoj, zdravoj fazi ( u drugim slučajevima to su kroasane hehe). Mogla bih našroko, ali kod svih nas koje imamo problema sa cistama važno je strogo kontrolisati veličinu porcije. Ja sam 13 godina na hormonima i samo u jednom momentu sam dozvolila sebi da se ugojim 10kg. Što estrogena tiče, isti se baš za belo pileće vezuje ( i ja ga jedem). Zdravija je junetina od buta samo i naravno riba :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Belo meso se trudim da svedemnaminimum,makar 2 puta mesecno da ga jedem,mada kad bolje razmislim ne mogu nipod staklenim zvonom da zivim.Junetinu jedem jako retko,ne prija mi ,a jaja ne podnosim ;)

      Избриши
  7. Ukidanje slatkiša ti je odlična odluka ;), prvenstveno što se zdravlja tiče. :)

    Ne znam da li piješ riblje ulje? :)
    Ako ne, od srca ti preporučujem, mene je preporodilo. :)

    ОдговориИзбриши
  8. Ne pijem ali sam dosta cula o cemu i koliko je dobar za zdravlje,narocito u procesu mrsavljenja sam cula da pomaze :) Hvala na preporuci :)

    ОдговориИзбриши
  9. Preporucujem ti da probas Dobru ovsenu kasu,ja je obozavam!Ne vodim toliko racuna o ishrani kao ti ,ali u principu volim da se sto zdravije hranim.Ne smeta mi to niti patim za nekom hranom,takodje mislim da je sve dozvoljeno u nekim normalnim kolicinama.Za dorucak jedem uvek najvise,nekada kasu,pahuljice od celog zrna,nekada jaja,tonus i med i mleko,jedem i suhomesnato i nisam primetila da mi utice na kilazu,ista mi je godinama(imam 25 god,160sam visoka i imam 50kg,varira nekad je 49,nekad 51) Takodje volim ribu i morske plodove ali na zaru,one u ulju przene lignje ne volim.Jedem piletinu a izbacila bih svo drugo meso ,verujem da i hocu jer mogu bez toga,brzu hranu retko jedem,kada kupim npr.rostilj uvek je to belo meso:)Volim povrce,zivo,kuvano,sve vrste a voce za razliku od tebe i ne bas toliko ali grozdje koje je puno secera:D uvek jedem.Kao i pomorandze i nar:)Mislim da ti je ishrana sjajna,dosta toga ne jedes,ali sve sto jedes je jako zdravo:)A da takodje ne pijem gazirano, ne jedem hleb ,jedem dvopeke i tonus a obican bas bas retko pa skoro nikada...Peciva ponekad za dorucak,nisam fan:)E sad ja sireve obooozavam i meke i tvrde i krem sireve ma sve,toga se ne mogu odreci:)Ni spageta:)Slatkisi me ne uzbudjuju preterano ali spagete <3 Haha strasno:)Eto raspisah se a preporucujem ti tu kasu,kao i Nestle musli ,zatim one razne integralne grisine koje su dobre za zeludac(cesto me boli i uvek mi prija kad ih jedem uz jogurt),kao i razne integralne keksice koje mozes uz caj da jedes(ja npr tako volim:)) Pozdrav,J.

    ОдговориИзбриши
  10. Mmm, bas "ukusan" post! Sto se moje ishrane tice, jedem bukvalno sve, ali neredovno, pa je mozda, to razlog sto nemam visak kilograma... Nikad nisam imala visak, samo kuburim sa malim stomacicem :) Smatram da sam mrsava, i da mi treba koji kilogram vise, ali nikako da to dovedem u red, ili kremen redovno sa obrocima, pa u medjuvremenu pocnem sa preskakanjem, i opet sam na staro... Cini mi se, kada jedan dan preskocim obrok, sutra dan sam vec na gubitku... :) Cudno... Moracu se ozbiljnije pozabaviti "zdravim" kilogramima, jer volim kada vidim zdravu i jedru, da ne kazem okruglu, devojku!! U pitanju je jaka volja, a Boga mi, i fizicka aktivnost, kako bi se kilogrami lepo rasporedili... :) Pozdrav za tebe!! Samo tako nastavi :*

    ОдговориИзбриши

Претражи овај блог

Translate